kolmapäev, 31. august 2016

Imeilus Poola

Minu ülitempokast nädalasest puhkusereisist on juba üle nädala möödas. Paljud imestavad, et vaid nädal ja puhkus.... aga olen südamest õnnelik, et ma selle nädalagi leidsin, et eemalduda kohustustest.

Enamasti seondub paljudele Poolaga odav hilbumajandus ja turukad ning ohud kiirteel. Aga meie sõidu sihiks oli vana Ida Preisimaa ja olen nüüd pungil täis kultuuriajalugu, imelist Preisimaa loodust koos oma järvede ja merega ning fantastilise arhidektuuriga. Ma ei hakka siinkohal rääkima ei Poola ajaloost ega esitle linnade ja kirikute pilte vaid postitan  mõned pildid mis on lihtsalt emotsioonid.

Erilised tänud giidile Enriko Talvistule kes nii mõnegi tõsise loo oskab kuulajateni tuua läbi huumoriprisma. 

Jutu asmel imepisike kogus minu reisifotovarasalvest. 


Esimene tudupeatuspaik Elk, Hotell Horeka siseõue hommikune leid.
Kuulasime orelikontserti kuulsas Swieta Lipca (Püha Pärna) jesuiitide kloostris, mis on  Poola barokkarhitektuuri üks silmapaistvamaid meistriteoseid. 





Õhtune jalutuskäik Toruni linnas Visla jõe kaldal





Toruni piparkoogitüdruk



Üks vähesid käsitööga seonduvaid vaateaknaid, kuna oli õhtune aeg siis sisse me sinna ei saanud. 
Küll aga järgmisel hommikul leidsime kaks tavalist paela ja käsitöövidina poodi, kus oli väga tavaline Poola päritolu kaup.


Oo ja kus oli kommipood... neid siiruviirulisi komme rulliti ja tehti seal samas kohapeal.





Poiss Warssawi vanalinnas


Üks paljudest Chopini pinkidest. Oleks tahtnud rohkem aega, et nautida seda muusikat.... vajutad nuppu, istud pingile ja pink hakkabki kui imeväel mängima imeilusat Chopaini.


Viimase toredusena Poolamaal külastasime õhtust Vigri järve ja selle poolsaarel asuvat munkade ordukloostrit.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar