teisipäev, 15. jaanuar 2019

Kotimõtted Nobiina moodi

Usun, et paljud on juba kuulnud uuest pakendiseadusest, mille kohaselt ei tohi uuest aastast õhukesi kilekotikesi tasuta klientidele jagada.
Eks suurimate  ümberkorraldustega peavad tegelema toidukauplused. Aga tekkis meilgi hulganisti küsimusi ja mõtteid. Igal juhul oleme juba aastaid tegelenud väikest viisi nö kotiandmise koonerlusega ja tühiselt küsitud koti eest küsinud omakorda raha. Esmalt püüame pakkuda kliendile kotte mis on juba kasutusel olnud, ehk siis olnud nt lõngade pakendamiseks. Aga needki saavad ju otsa. Oleme kogenud palju pahameelt, et küll pidavat niigi juba kotihind olema toote hinna sees või siis et paneksime kauba hoopis paberkotti.
Ma arvan, et vahet pole, kas anda ringlusesse kilest, paberist või mõnest muust materjalist uus kott. Oluline on see, et kotti kasutataks mitmeid kordi ja inimene teadvustaks, et iga pisimgi tarbimine jätab meist jälje. Ka paberkott on toodetud, kulutades ressursse, ning pole temagi suhtes õiglane anda talle vaid hetkeelu.

Ma ise küll käsitöötarvete poes shoppamas ei käi, aga see eest ostan palju puu- ja köögivilju. Seega just need samad pahalasest kilekotid on paratamatud tüütused mis minuga kauplusest sageli koju kaasta tulevad.

Kogu selle temaatika meeleolus, haarasin ma aastavahetuse paiku õmblusmasinal sarvist ja lähenesin kangahunnikule. Esimene asi mis ma tegin, oli mõtlemine, et kui ma nüüd oma puu- ja köögiviljadele kotikesed õmblekisn, et mis oleks eimesed vajadused ja nõudmised sellele tootele. Ja ülla-ülla kõige tähtsamaks tundus minu jaoks koti KAAL. Seejärel läbipaistvus ja suurus ja sulgemise metoodika.

Kuna kõige olulisem oli kotikese kaal, ehk siis eemärk, et kõige parem kui ta ei kaaluksi miskit :D.
Ja tulemus on siin, juhhuu. 


Väiksema koti mõõdud on 20*25 cm ja kaalu temal 3,3 grammi. 
Tõestus on siin: kaalu peal on tassi sisse pistetud 10 kotti, seega ühe koti kaaluks on 3,3 g

Kaalu peal on 10 õmmeldud kotti!

Kohe tekkis ka mõte, et ei tea kui palju see pisike sangadega kotike ka maksab. Leidsin mina oma sahtlitest kappidest hetkel vaid 7 kilekotti. Kotid kaalutud ja sain ühe koti kaaluks 2,5 grammi.

Kaalu peal on 7 pisikest kilekotti

Seega minu disainitud ja teostatud kott kaalub vaid 1 grammi jagu rohkem kui see kotike mille sisse me poes oma juurikad pistame.

Olen tulemusega väga rahul. Kotikesed on juba kaupluses testitud ja töötavad küll. 
Kutsun kõiki ülesse rohkem mõtlema ja tegema õigeid valikuid.

Sellise kotikese õmblemisega saab iga käsitöö tegija ise hakkama. Aga kui siiski aega ja materjali ei ole , siis võite küsida kotikesi ka Nobiina kaupluse kassast.

Kilekottide teemal saab lugeda rohkem siit: BIONEER .

Nobiina toa pere rõõmustab väga, kui kliendil on kaasas oma kotike nii lõnga kui ka pabertoodete kaitseks. Kõik mõtted ja ettepanekud on teretulnud! Kirjuta julgelt!

2 kommentaari:

  1. Mina tahaksin küll endale selliseid väikseid kotte, kuhu puu- ja juurvilju panna. Mis materjalist need kotid on? Õmblemisega saan vast ise hakkama, aga pole vist sellist kangast....

    VastaKustuta
  2. Materjaliks on tüll. Aga ka tülle on erineva kaaluga. Õmblesin teise samades mõõtudes koti ühest teisest tüllist ja tema kaalus juba 10g :D. Nööriks kasutasin mina polüester majapidamisnööri, on hästi kerge kaalult. Tore oleks muidugi ka naturaalseid materajle kasutada, aga üldjuhul kaaluvad need kordi rohkem.

    VastaKustuta