esmaspäev, 21. jaanuar 2019

Sokijutud 1 "8* jäme sokilõng"

Oi-oi kui palju on ilusaid sokilõngu, mustreid, koekirju.... mida kõike sokkidesse punuda. Ja tõsi ta on, et sokikudumine on pop läbi aegade ja ikka ja jälle tõstatuvad ülesse küsimused, mitu silma vardale, millise vardaga, kui palju materjali kulub jne.
Ehmatusega oma kodulõngavarusid sorteerides avastasin, et läbi aegade on mul kogunenud ja jääkidena seisma jäänud üle 1,5 kg spets sokilõnga. Võtsin vastu otsuse, et läbi 2019 aasta ma koon igal vabal hetkel sokke... erinevaid suuruseid, jämedusi, vallatuid ja klassikalisi, mustriga ja mustrita, kirjusid ja ühevärvilisi jne......
Aga millest ma siis alustasin. Loomulikult haarasin ma Nobiina poe riiulist uhiuue toki ja tegin ühed tavalised tõsised meeste sokid.

Et nüüd Teil lihtsam oleks, siis panen paar tõdemust siia ka kirja.


Tegemist on Regia firma kõige jämedama sokilõngaga, ehk siis 8 kordse lõngaga mille matrjalisisaldus on 75% villa ja 25% polüamiidi. Olgu mainitud, et just polüamiid teeb sokilõngast sokilõnga ja annab sokkidele kestvuse.
Tokis on 150 g ja 300 meetrit.
Lõng on saadaval ka meie e-poes: POOD ... ja seda päris mitmes värvimustris.

Lõngavöö soovitab kasutada vardaid  4-5 mm. Mina ütlen raudselt EIIIII. Mina kudusin 2,5mm vardaga ja tunnistan, et oleks võinud võtta ka varda nr 2 või kududa natuke tugevamalt. Said sellised mõnusad sõbralikud pehmed sokid.

Vardale võtsin 12 silma ( kokku 4*12). Sellise tugevuse juures ja kõhnale jalale täitsa sobiv tulemus. Kui aga kududa tugevamalt või jalg on ka jämedam, siis soovitan luua mõned silmad rohkem.


Kudusin kahte sokki korraga, mulle lihtsalt meeldib sedasi. Ühe soki alustasin toki välimisest otsast ja teist sokki sisimusest. Ja ennäe üllatust, hele triip jookseb saatuse soovil mõlemil sokil üsna sarnases kohas. Väike vimka tuleb sisse vaid mustri tonaalses järjekorras. Identselt sarnaste sokkida jaoks on vaja kududa mõlemad sokid kas alustatuna toki seest või väljast ja jälgida mutrikordade algust. Mulle igaljuhul vigurid meeldivad. Ja kuna tegu oli sellise natuke mitte mustrit kuduva lõngaga, siis ei näinud ma mingit probleemi.








Kanna tegin Hiiu moodi. Seda on palju mugavam teha kui saksakanda ja on ka jalas kindlamalt mugav ja sokke kokku pannes näib ilusam. Hiiu kannast kirjutan ma juba järgmises sokiloos. Kannatust ;)

Varbaotsa kahandasin süsteemitult ja tuli selline tavaline ümar lõpetus.


Lõnga kulus nr 45 sokipaarile peaaegu, et terve 150g tokk, järgi jäi vaid: 



Vahvat sokikudumist !




1 kommentaar:

  1. Sattusin otsingu tulemusel siia blogisse ja näe, peaaegu nagu minu kootud sokid vaatavad vastu! :) Kudusin sellest lõngast aasta tagasi oma mehele, nr 46. Kasutasin 3,5 vardaid 14 silma vardal. Tundub, et ma koon üsna tugevalt, sokid on täitsa parajalt tihedad.

    VastaKustuta