reede, 12. august 2016

Suvi libiseb käest....

On see tõesti nii?
Alles oli suur rõõm, et kevad ja ilusad ilmad panid aias möllama ja rõdul sai iga võimaliku hetke veedetud näputööd tehes ja nautides päikesesoojust. Kuid tundub, et vanker  veereb aina kiiremini (loodame et mitte allamäge ja kui jah, siis vaid selleks et hoogu saada ülesmäge minemiseks) ja paanikakontor on avatud 24/7. Ka ilm ei soosi suvetunnet.

Tööd on palju nii kodus kui tööga seotult....

... ja kui seda kooli ei oleks :D, aga luban, et pean vastu. Kui nüüd augusti lõpusessiks ei jõua kõike koolitöid tehtud, siis pean olema septembris tubli jne.

Aga võtsin vastu otsuse, et paar nädalat kulgen süüdimatult sihitult. Raske on, sest kohustused vasardavad otse kuklas. Ja püüdest mitte olla kooli lainel  siis tõestan, et ma ikka puhkan ka, vähemalt üritan.

Kui juunis ja juulis on olnud vaid kohustuslikud käimised ja alati seotud tööga või mida iganes , siis augustis lihtsalt tegin 2,5 päeva Lõuna-Eestisse. Mulle tundub, et  olen jõudnud ebanormaalsuse lävele, sest mul oli tobe ja kasutu tunne hetkedel kui ma nö ei teinud kooli asju või töö asju. Ma lihtsalt olin ja hõljusin ajas. MA EI OSKA enam PUHATA!!! Lootus on vaid, et kuna ma seda enesele tunnistan, siis ehk ei ole veel lootusetu. Ma ei lasku hetkel materiaalsesse maailma, kuid elades praeguses ühiskonnas tunnen, et vaimne heaolu on nii mõnestki vaatenurgast vaadatuna tugevalt seotud materiaalsusega. Seda enam kui oled oma rahakotiga sidunud oma ettevõtte ja läbi selle kohustused riigi ja oma töötajate ees.

Eestis on palju ilusaid ja huvitavaid kohti ja kui ei käis siis ei teagi. Ja saingi mina teada, et selline koht kust on on pärit tegelaskuju Marge Munnamäggi, ongi olemas. Siin ta on! Sänna Kultuurimõis, kus elab paar peret kogukonnana ja on toimiv Leiutajate Külakool.
http://www.kultuurimois.kultuuritehas.ee/leiutajate-kulakool/

Sänna Kultuurimõisa majaesine.
Enne kui me majale e imeilusale puitmõisale lähenesime, käisime ära Sänna Taevarajal. Teen nüüd väikese copy-paste Sänna Kultuurimõisa kodulehelt:

Sänna Taevarada on matkarada, kuhu on paigutatud päikesesüsteemi mudel mõõtkavas 1:1 miljard (1 mm = 1000 km või 1 m = 1 milj. km). Päike ja neli esimest planeeti paiknevad Sänna mõisa vahetus läheduses,  järgmised planeedid asuvad  Pärlijõe orus Sänna ja Hurda külade vahel.
Matkarajal liikudes on võimalik saada aimu meie planeedi suurusest/väiksusest, valguse kiiruse suurusest/väiksusest, näha mateeria ja tühjuse vahekorda kosmoses, saada teaduslikku laadi infot planeetide ja Päikese kohta ning saada aimu Sänna piirkonna kultuuripärandist.

Sea lon päike
 Kuna uksel oli lahkelt avatud olemise luba, siis astusime tuppa, võtsime ära jalanõud nagu ikka külas tuppa minnes kombeks ja leidsime endid müstilisest raamatukogust. Natuke harjunud keskonnaga astusime aga edasi. Ja raamatutele järgnes köögike ja siis toake ja siis veel üks toake.... Ja toas laual olid käsitöökommid ja hinnakiri ja  rahapurk ja veel kaupa ja makseterminal ja... uskumatu ausus ja usaldus. Respekt.


 Tundes end siiski võõras kohas kuidagi kohmetult, tilistasime laual olevat kella ja kostusidki sammud mööda puittreppi ja saabus perenaine, kes lahkelt tegi meile ka kolm tassi kohvi sojapiimavahuga - hea maitseelamus. Lapsed sõid käsitööjäätist kus väidetavalt ei olnud sisalduses suhkrut ning maises samuti hästi.

Järgmine peatus oli RMK Rähni Looduskeskus... lahke pererahvas, kenad ruumid, imelised loodusfotod seinal, isegi kino näidati, aga mis peamine: metsapeatust sai:


 ... Rõuge....




... Hinni Kanjon...


...Rõuge Muinastalu...






... ja veel siia-sinna ...


... ja vesioinaid nägime ka...

Leia pildilt kaks oinast!

Ka terve järgmise nädala olen eemal kodust, ehk siis püüan PUHATA. Ei võta kaasa arvutit... internet  pole samuti iga kell kättesaadav, heal juhul õhtuti hotellis ja siis suhtlen vaid kodustega..  Püüan välja lülituda ja nautida kohti kus pole varem käinud! Seda on mul lihtne öelda, sest Eestist väljas olen saanud käia naeruväärselt vähe, aga kuniks elu ja loodame et ka võimalusti, siis püüan seda viga parandada.  Kuhu täpsemalt, sellest järgmisel korral.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar